- Viktig at kundene utfordrer oss
Det sier Annemarie Barker om at Lilleborg har gjennomført EcoVadis bærekraftsvurdering som leverandør til TINE, og oppnådd en sølvmedalje.
Lilleborg har utviklet en bærekraftstrategi som tydeliggjør våre målsetninger og ansvaret vi påtar oss. Vi ønsker å bidra til en mer bærekraftig fremtid, med produktutvikling og forbedringstiltak som skaper verdi både for samfunnet og for Lilleborg.
Vårt bærekraftsløfte: Vi skal opptre som en ansvarlig leverandør ved å utvikle bærekraftige produkter og systemer i tråd med god etisk handel og miljøeffektiv produksjon.
Våre tre pilarer i bærekraftstrategien er: Grønt fotavtrykk, friske mennesker og ansvarlig verdikjede. Disse pilarene er valgt fordi bærekraft handler om produkter med lavest mulig miljøbelastning, velferden for menneskene som er i kontakt med produktene og produktenes verdikjede.
FN har definert 17 bærekraftsmål. Vi har plukket ut 8 av disse (nr. 3,6, 8, 12, 13, 14, 15 og 17) hvor vi har konkrete tiltak knyttet til våre tre pilarer.
Vi ønsker å bidra til en mer bærekraftig fremtid for våre kunder, for rengjøringsbransjen og for norsk natur. Vi håper vår bærekraftstrategi vil inspirere og hjelpe deg som kunde til å støtte opp under målene i deres bærekraftstrategi som igjen er viktig for deres kunder.
Det sier Annemarie Barker om at Lilleborg har gjennomført EcoVadis bærekraftsvurdering som leverandør til TINE, og oppnådd en sølvmedalje.
Lilleborg har fornyet svanelisensen for Basiclean rengjøringsprodukter i henhold til nye og strengere kriterier. Les om hvordan det gir miljømessige forbedringer av produktene.
-Vi, som en del av fremtidens næringsliv, trenger et sunt og bærekraftig hav, sier Karoline Sommerstad, produktsjef i Lilleborg og representant i UN Global Compacts Norges havplattform.
Er mikrofiber bra, eller er det et miljøproblem? Lilleborg deltar i SINTEFs forskningsprosjekt om utslipp av mikroplast i forbindelse med vask av mikrofiber.
Lilleborg stiller seg bak innholdet i grønnvaskingsplakaten, og lover å gjøre vårt ytterste for å følge prinsippene i den i vår markedsføring og kommunikasjon.
Under Svanekonferansen i Oslo 28. mai mottok Lilleborg prisen for beste merkebruker i bedriftsmarkedet 2019.
Miljømerket Svanen har eksistert i 30 år, og Lilleborg var blant de første til å ta det i bruk. Med stadig nye og skjerpede krav er Svanen fortsatt en viktig faktor for bærekraftig produktutvikling.
- Hvorfor skal bare direktører og ingeniører ha kunnskap om bærekraft, spør Kristoffer. Jeg brenner for at de som har kundekontakt skal kunne formidle hvor gode vi er, med trygghet og selvsikkerhet.
- Hørt det før? Men hva betyr det? I Lilleborg er forbedring av miljøegenskaper og produktenes bærekraftsprofil høyt prioritert.
Lilleborg ligger i front når det gjelder å imøtekomme stadig høyere miljøkrav fra kundene i vår bransje.