Kundesenter

Kundesenteret i Lilleborg besvarer dine spørsmål, bistår med faglig kompetanse, hjelper deg til å ta verdiskapende valg, løse tekniske utfordringer og sikre effektiv vareflyt. 

Ofte stilte spørsmål

Trenger du service på en gulvaskemaskin eller på et doseringsanlegg? Vennligst fyll ut “Kontakt oss”-skjemaet. 

Som avtalekunde kan du bestille varer ved å logge deg inn på Webshop. Ordren kan også spores opp via Webshop.

Opplever du problemer med innlogging til Webshop? Vennligst fyll ut “Kontakt oss”-skjemaet. 

Er noe av informasjonen på mottatt faktura feil eller har du andre spørsmål rundt fakturaen? Vennligst fyll ut “Kontakt oss”-skjemaet. 

Når du benytter vårt produktsøk på lilleborg.no, vil sikkerhetsdatabladet tilknyttet produktet du søker etter komme opp automatisk på produktsiden.

Du kan også søke opp SDS direkte i EcoOnline.

Lilleborg opererer med tre dagers ledetid. Bestillinger som kommer inn før klokken 14 registreres samme dag og er klar for utsending tre virkedager senere.

Det er kun salgbar vare som kan returneres. Kundesenter og salg må godkjenne retur av vare dersom kriteriene er tilfredsstilt, før kunden sender varene tilbake.

Kriteriene er: kvalitetsavvik på produkt eller emballasje/mottatt feil vare/feil antall varer.

Kunden er ansvarlig for selv å returnere maskinen til Lilleborg. Returen utføres ved å sende maskinen til vårt lager på Ski.

Adresse: Lilleborg AS, Glynitveien 33, 1400 Ski

Lilleborg henter ikke tilbake brukte doseringspumper. En eventuelt ny leverandør må montere ned utstyret.

Tomme IBCer og fat levert av Lilleborg returneres til Mauser-Noreko AS som sørger for vask, gjenbruk og gjenvinning.

Mindre emballasje av hardplast, som f.eks. kanner, leveres til et av Grønt Punkts  innsamlingsanlegg.

Kontakt Orkla Home & Personal Care (tidligere Lilleborg dagligvare). 

 

Vennligst fyll ut “Kontakt oss”-skjemaet. 

Kontakt oss

Retur av IBC og fat

Tomme IBCer og fat levert av Lilleborg returneres til Mauser-Noreko AS som sørger for vask, gjenbruk og gjenvinning.

Bestilling av retur gjøres via e-post: norway@mauserpackaging.com eller
telefon 69 23 33 40.

Retur er kostnadsfritt for Lilleborgs kunder, men forsendelsen bør bestå av:

  • minimum 4 IBC samt eventuelle plastfat
    –  eller minimum 8 plastfat

Restinnhold i IBC og fat blir behandlet som farlig avfall, og derfor tar Noreko seg betalt for destruksjon av restinnhold over 5 liter per IBC og over 1 liter per fat. Det mest lønnsomme vil uansett være å ha gode rutiner for å bruke opp alt innhold i innkjøpte IBC og fat. IBC og fat behøver ikke skylles før retur, men de bør være uten skader.

Mauser-Noreko AS sørger for vask og gjenbruk av IBCene, jfr. www.noreko.com.
Gjenbruk forlenger levetiden og verdien på emballasjen, og IBCene kan gjenbrukes inntil 8 ganger. Innsamling og rekondisjonering bidrar til å redusere energiforbruk, råstofforbruk og ikke minst spare miljøet med hundretusenvis av tonn klimagasser hvert år.

Mindre emballasje av hardplast, som f.eks. kanner, leveres til et av Grønt Punkts innsamlingsanlegg. Grønt Punkt har avtale med omlag 70 innsamlere som er forpliktet til å ta i mot emballasje av hardplast gratis. Innsamlerne gjør eventuelt en videre bearbeiding og sortering før plastemballasjen sendes videre til materialgjenvinning.

Les mer her eller ta kontakt med din avfallshåndterer for innsamling av mindre emballasje i hardplast.

Scroll to Top