Vask, men ikke grønnvasking!
Lilleborg stiller seg bak innholdet i grønnvaskingsplakaten, og lover å gjøre vårt ytterste for å følge prinsippene i den i vår markedsføring og kommunikasjon.
Lilleborgs logo er nå oppført blant de som har signert, som bekreftelse på dette.
-Vi synes Grønnvaskingsplakaten er et svært godt initiativ og har derfor signert den, sier utviklingsdirektør Margit Anette Bleg Hegna i Lilleborg.
Hun forklarer at et bærekraftsarbeid med tydelige mål og tiltak, og redelig kommunikasjon er viktig for bedriften. Kontinuerlig forbedring av produkter ved substitusjon til grønnere råvarer, mer resirkulerbar emballasje, og utvikling av bedre metoder som gjør at kundene kan spare energi, vann og kjemi er del av den daglige jobben. For å sikre god deltakelse i hele firmaet, og ut mot kunder, har Lilleborg tidligere utnevnt 11 interne bærekraftsambassadører.
-Å få logoen som signatur på grønnvaskingsplakaten bidrar til å synliggjøre vårt engasjement og seriøsitet, poengterer lederen for Lilleborgs avdeling med produktutviklere.
Grønnvaskingsplakaten forvaltes av Skift, WWF, Zero og Framtiden i våre hender. Den har som mål å sikre at bedrifter har reell handling bak sine bærekraftsuttalelser, og at alle mål i FNs bærekraftssatsning blir vurdert og fulgt opp.
Tekst og foto: Vivi Lindahl, 17.09.2020